DESPRE BLOG

Cunoasterea Lui Dumezeu- asa cum s-a facut El insusi cunoscut in Coran- este piatra de temelie a religiei islamice. Ca musulman roman ce are un acces limitat la profunzimile limbii arabe clasice, am apelat la traducerea sensurilor Coranului in limba romana, realizata de catre dl. prof. dct. George Grigore. Nu trebuie uitat ca orice traducere, este mai mult sau mai putin apropiata de sensul real al textului arab si de aceea citatele coranice redate in acest blog au un caracter general si orientativ sub aspectul sensurilor pe care le exprima. Am ales traducerea domnului profesor-in detrimentul altora- pentru fluiditatea exprimarii si pentru consecventa traducerii termenilor coranici pe parcursul intregii lucrari. Continutul blogului este o simpla indrumare catre acele versete coranice ce fac referire la Dumnezeu, sub aspectul calitatilor si actiunilor Sale desavarsite, fara a avea pretentia ca le-a epuizat pe toate. Pentru o intelegere mai profunda a sensurilor textelor prin care poate fi cunoscut Dumnezeu, este necesar a se apela la oameni cu pregatire de specialitate in domeniul limbii arabe clasice si al religiei.

4 sept. 2010

Allah- Capitolul 26

Versetele 77-89 (NA-Avraam catre neamul sau)……… Domnul lumilor (رَبَّ الْعَالَمِينَ) care m-a creat. El este Cel ce mă călăuzeşte (الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ); El este Cel ce mă hrăneşte şi mă adapă (الَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ); El este Cel ce mă lecuieşte (فَهُوَ يَشْفِينِ) când sunt bolnav; El este Cel ce mă va da morţii şi El mă va învia (الَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ); El este Cel ce — aşa râvnesc — îmi va ierta mie greşelile mele în Ziua judecăţii. Domnul meu (رَبِّ)! Dăruieşte-mi înţelepciunea şi rânduieşte-mă între cei drepţi. Fă-mi o limbă ce va vesti Adevărul celor care va să vină. Rânduieşte-mă printre moştenitorii Grădinii plăcerilor. Iartă-i tatălui meu, căci el a fost dintre cei rătăciţi. Nu mă ruşina în Ziua când (oamenii) vor fi sculaţi, în Ziua când nici averile, nici copiii nu vor sluji la nimic, în afara celor care vin la Dumnezeu cu o inimă curată.”