DESPRE BLOG

Cunoasterea Lui Dumezeu- asa cum s-a facut El insusi cunoscut in Coran- este piatra de temelie a religiei islamice. Ca musulman roman ce are un acces limitat la profunzimile limbii arabe clasice, am apelat la traducerea sensurilor Coranului in limba romana, realizata de catre dl. prof. dct. George Grigore. Nu trebuie uitat ca orice traducere, este mai mult sau mai putin apropiata de sensul real al textului arab si de aceea citatele coranice redate in acest blog au un caracter general si orientativ sub aspectul sensurilor pe care le exprima. Am ales traducerea domnului profesor-in detrimentul altora- pentru fluiditatea exprimarii si pentru consecventa traducerii termenilor coranici pe parcursul intregii lucrari. Continutul blogului este o simpla indrumare catre acele versete coranice ce fac referire la Dumnezeu, sub aspectul calitatilor si actiunilor Sale desavarsite, fara a avea pretentia ca le-a epuizat pe toate. Pentru o intelegere mai profunda a sensurilor textelor prin care poate fi cunoscut Dumnezeu, este necesar a se apela la oameni cu pregatire de specialitate in domeniul limbii arabe clasice si al religiei.

22 aug. 2010

Allah- Capitolul 23

Versetele 12-16 Noi am creat omul din lut curat, apoi l-am făcut dintr-o picătură de sămânţă pusă într-un vas trainic. Şi apoi din picătură, am făcut un cheag de sânge şi din această îngrămădire am creat osul, şi am îmbrăcat osul în carne şi astfel am făcut o altă creaţie. Binecuvântat fie Dumnezeu, Cel mai bun creator (فَتَبَارَكَ اللَّـهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ)! După aceea voi muriţi, apoi în Ziua Învierii veţi fi sculaţi.

Versetele 17-22 Noi am creat şapte bolţi deasupra voastră şi Noi nu suntem nepăsători faţă de creaţie. Noi am trimis apă din cer cu măsură şi am ţinut-o pe pământ cu toate că am putea-o lua. Cu ea vă dăm la iveală livezi de curmali şi de vie în care aflaţi belşug de rod din care mâncaţi, precum şi un copac ce creşte pe Muntele Sinai şi dă ulei şi mirodenii pentru mâncare. O învăţătură aveţi şi în dobitoace: Noi vă adăpăm cu ceea ce se află în pântecele lor, şi de la ele multe foloase aveţi şi tot de la ele mâncaţi, pe ele, precum şi pe corăbii sunteţi căraţi.

Versetele 78-80 Dumnezeu este Cel ce v-a creat vouă auzul, văzul şi inimile. Puţini sunt însă mulţumitori! El este Cel ce v-a răspândit pe pământ şi înaintea Sa veţi fi adunaţi. El este Cel ce dă viaţa şi moartea (هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ) şi de la El este schimbarea nopţii şi a zilei (لَهُ اخْتِلَافُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ). Nu pricepeţi, oare?

Versetele 81-92 Ei spun însă, precum spuneau şi cei dintâi: “Când vom muri şi vom fi ţărână şi oase, vom mai fi sculaţi? Nouă şi taţilor noştri dinainte ni s-a făgăduit aceasta, însă nu sunt decât poveşti ale celor dintâi!” Spune: “Al cui este pământul cu ce se află pe el? O, dacă aţi şti!” Ei vor spune: “A lui Dumnezeu!” Spune: “Nu vă veţi mai aminti?” Spune: “Cine este Domnul celor şapte ceruri (رَّبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ)? Domnul Tronului cel Mare (رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ)?” Ei vor spune: “Dumnezeu!” Spune: “Şi nu vă veţi teme?” Spune: “Cine ţine în mâna Sa împărăţia tuturor lucrurilor (بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ)? Cine ocroteşte şi nu are nevoie să fie ocrotit (هُوَ يُجِيرُ وَلَا يُجَارُ عَلَيْهِ)? O, dacă aţi şti!” (88) Ei vor spune: “Dumnezeu!” Spune: “Cum de sunteţi vrăjiţi?” Noi le-am adus Adevărul, însă ei sunt tot mincinoşi. Dumnezeu nu şi-a dăruit sieşi fii (مَا اتَّخَذَ اللَّـهُ مِن وَلَدٍ). Alături de El nu este alt dumnezeu (مَا كَانَ مَعَهُ مِنْ إِلَـٰهٍ), căci atunci fiece dumnezeu ar fi luat ceea ce a creat şi s-ar fi înălţat unii asupra altora. Mărire lui Dumnezeu (سُبْحَانَ اللَّـهِ) deasupra a ceea ce ei plăsmuiesc! El cunoaşte tăinuitul şi mărturisitul (عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ). Înălţarea Lui (فَتَعَالَىٰ ) asupra celor care ei I-i alătură!

Versetele 115-118 Socoteaţi că v-am creat în joacă şi că nu veţi fi întorşi la Noi?” Înălţarea lui Dumnezeu (فَتَعَالَى اللَّـهُ), Regele (الْمَلِكُ ), Adevărul (الْحَقُّ )! Nu este alt dumnezeu afară de El (لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ), Domnul Tronului Preacinstit (بُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ)! Cel care cheamă alături de Dumnezeu alt dumnezeu, fără nici o dovadă, va da socoteală Domnului său. Nu! Tăgăduitorii nu sunt fericiţi! Spune: “Domnul meu (رَّبِّ)! Iartă şi miluieşte (اغْفِرْ وَارْحَمْ)! Tu eşti prea-bunul miluitor (أَنتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ)!”